7 grudnia, 2024
OSTATNIO!
  • Home
  • Biznes
  • Jakie mogą być potrzeby odbiorców prezentacji multimedialnej? Jak je spełniać?
15 maja, 2024

Jakie mogą być potrzeby odbiorców prezentacji multimedialnej? Jak je spełniać?

Autor 0 164 Views

Żeby prezentacje multimedialne oddziaływały na odbiorców i były w stanie osiągnąć wyznaczone przez prelegenta cele, muszą zostać odpowiednio zaprojektowane. Kluczem do stworzenia skutecznego, a zarazem atrakcyjnego w odbiorze pokazu slajdów jest zrozumienie potrzeb grupy docelowej. Dlaczego to tak ważne? Jakie potrzeby mogą mieć odbiorcy prezentacji multimedialnej i jak je spełniać, aby osiągnąć obrane założenia?

Jak stworzyć pokaz slajdów, który oddziałuje na grupę docelową? Potrzeby odbiorców prezentacji multimedialnej i sposoby na ich realizacją

 Zrozumienie potrzeb odbiorców prezentacji multimedialnej to jeden z tych elementów, które w największym stopniu przekładają się na jej sukces. Pozwala bowiem dostosować formę i treść pokazu slajdów do indywidualnych oczekiwań grupy docelowej. W efekcie stworzony przekaz skutecznie oddziałuje na publiczność, co ułatwia osiągnięcie wyznaczonych przez prelegenta celów. Jakie potrzeby odbiorców powinna zaspokajać prezentacja multimedialna?

  1. Informacja. Odbiorcom prezentacji multimedialnej często zależy na tym, aby miała walor informacyjny. Jeżeli jedynie pobieżnie omawia ona temat lub wręcz odwrotnie koncentruje się na nic nieznaczących szczegółach, nie zawiera rzetelnych danych lub przekazuje informacje powszechnie znane, nie wywoła entuzjazmu wśród osób, do których jest  kierowana, i najpewniej zostanie odebrana jako strata czasu. W takim wypadku trudno oczekiwać, że odbiorcy podejmą jakiekolwiek kroki, do których zachęca ich prelegent. Jeżeli chcesz, aby prezentacja multimedialna miała walor informacyjny, musisz w pierwszej kolejności zebrać materiał i opracować go pod kątem użyteczności dla odbiorców. W sytuacji gdy pokaz slajdów jest skierowany do specjalistów, jego przekaz może być bardziej szczegółowy. Jeśli zaś tworzysz prezentację multimedialną dla laików, drobiazgowe podejście do tematyki może przytłoczyć odbiorców. Pamiętaj, pokaz slajdów nie może przeciągać się w nieskończoność. Żeby uniknąć przeładowania zbędnymi informacjami, uszereguj zgromadzony materiał także pod względem ważności, a w prezentacji multimedialnej zamieść jedynie najistotniejsze kwestie.
  2. Edukacja. Równie istotny dla odbiorców pokazów slajdów jest walor edukacyjny. W takim przypadku oczekują oni, że prezentacja multimedialna nauczy ich czegoś nowego. Żeby było to możliwe, musi mieć ona spójną i logiczną strukturę, która ułatwi przyswajanie wiedzy i sprawi, że odbiorcy nie pogubią wątków. Jeśli pokaz slajdów ma edukować, nie może w nim zabraknąć elementów graficznych, takich jak infografiki, wykresy czy też osie czasu. Nie tylko uatrakcyjnią one przekaz, ale również sprawiają, że łatwiej zapada on w pamięć.
  3.  Motywacja. Zdarza się, że odbiorcy prezentacji multimedialnej poszukują w niej motywacji do dalszego działania, np. doskonalenia nabytych umiejętności. Z tego względu pokaz slajdów powinien pokazywać kierunek zmian i zachęcać do podjęcia dalszych kroków. W tym celu warto umieścić w nim konkretne wezwanie do działania (CTA).
  4.  Humor i rozrywka. Chociaż nie jest to główna potrzeba odbiorców, nic nie stoi na przeszkodzie, aby pokaz slajdów bawił i był źródłem nie tylko informacji, ale również rozrywki. W tym celu warto zamieścić w nim różnego rodzaju quizy i elementy grywalizacji. Dzięki temu lepiej zapadnie w pamięć odbiorcom.

Dobrze zaprojektowana prezentacja multimedialna powinna realizować kilka różnych potrzeb grupy docelowej. Dzięki temu będzie ciekawa i różnorodna. W rezultacie wywrze na publiczności dobre wrażenie i zachęci do pożądanego przez prelegenta działania.

Zrozumienie potrzeb odbiorców prezentacji multimedialnej to element, który determinuje jej sukces. Z tego względu nie można go pominąć w pracy koncepcyjnej. Im więcej czasu poświęcisz temu aspektowi, tym pewniejsze jest to, że pokaz slajdów zrobi dobre wrażenie na grupie docelowej i będzie realizować wyznaczone przez Ciebie cele.

  Biznes